kbmall....

KBmall...
tok pgetahuan kowang, kat cni lah ak sllu windowshopping, lpk ngn family,member lau hangout...
tapi dua tuga hr ni kna hold aktvt wndow shpping cz ditutp...hehehe..
cik qaseh nk tau, lau xruntuh, knp kn??..
mayb rmai dh tau & myb pe cik ida cite kat cni de skit2 slh kot cz byk sgt sumber..so, lau spe2 tau, leh lah komen cz cik qaseh nk tau...
maklmt yg ak dpt  dr blog ssrg:-

KOTA BHARU: Dua penuntut kejururawatan Kolej Masterskill meninggal dunia, manakala seorang rakan mereka cedera parah ditimpa sebuah kereta yang terjunam dari tempat letak kereta di tingkat tiga pusat beli-belah KB Mall, di sini, petang semalam.

Siti Nor Amira Shamsuddin, 19, dari Gua Musang, mati di tempat kejadian, manakala rakannya, Siti Nordiana Azman, 18, dari Wakaf Bharu, Tumpat, meninggal dunia ketika dihantar ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZII). Kedua-dua mangsa yang menuntut di Kampus Metro Masterskill Kota Bharu itu cedera parah di kepala.
Rakan kolej mereka, Rashidah Ahmad Lotfi, 24, dari Jerteh, Terengganu dan pemandu kereta, Nor Ain Said, 19, yang cedera parah pada kepala dirawat di HRPZII. Adik Nor Ain, iaitu, Nor Atikah, 17, yang berada dalam kereta berkenaan tidak cedera, tetapi melarikan diri.
Kejadian jam 5 petang itu berlaku apabila kereta jenis Ford Laser itu merempuh dinding lubang angin di ruang meletak kereta di tingkat tiga lalu terjunam dan menimpa mangsa yang ketika itu berada atas eskalator di tingkat dua.
Ketua Polis daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Zahruddin Abdullah, berkata Siti Nordiana tercampak ke tingkat bawah kompleks akibat ditimpa kereta berkenaan.
Beliau berkata, kejadian dipercayai berlaku ketika seorang lelaki yang dikenali sebagai Sabri menolak kereta yang tidak boleh dihidupkan di ruang meletak kereta di atas bumbung kompleks itu.
“Nor Ain yang memandu kereta mungkin tidak dapat mengawal kenderaan apabila enjin berjaya dihidupkan lalu merempuh dinding lubang angin dan terhumban melalui celah dua eskalator serta terhempap di aras bawah.
“Sebelum terhempap, kereta berkenaan mungkin menimpa tiga pelajar kolej berkenaan yang berada atas eskalator, menyebabkan Siti Nordiana tercampak ke aras bawah. Siasatan awal mendapati Nor Atikah yang tidak cedera berjaya keluar dari kereta dan melarikan diri,” katanya.
Beliau berkata, lelaki yang dikenali sebagai Sabri, dipercayai kenalan mereka turut melarikan diri dan polis sedang mengesan mereka.
Penolong Pengarah Operasi Bomba dan Penyelamat Kelantan, Shahril Yusman Md Yusof, pula berkata siasatan awal mendapati kereta itu jatuh daripada ketinggian 20 meter.
“Kereta terbabit terbabas lalu memasuki siling di aras tiga sebelum terjatuh dan terbalik di celah tangga bergerak di aras bawah,” katanya yang mengetuai enam anggota ke lokasi kejadian.
Seorang saksi, Mohd Jawaidi Moha Zain, 23, berkata ketika kejadian, beliau yang juga Penolong Pengurus Kyros Kebab, yang terletak bersebelahan eskalator sedang melayan pelanggan.
“Tiba-tiba, saya terdengar bunyi dentuman. Saya sangka ada kebakaran di tingkat atas, tetapi amat terkejut apabila sebuah kereta terjatuh dan terbalik di celah tangga bergerak depan premis saya.
"Kejadian menyebabkan orang ramai menjerit ketakutan. Saya meminta pelanggan menyelamatkan diri kerana bimbang kereta terbabit meletup dan terbakar," katanya yang kemudian menutup premis perniagaan itu.
Beliau juga mendakwa melihat seorang mangsa yang terbunuh terjatuh sehingga menyebabkan pelbagai barangan peribadinya bertaburan.


tu lah kish yg sy bc..ktenyer dr sumber terdekat..mcm2 spekulasi dibuat..huhuhu...berita kat tv pun cite slh..ahhahaha...
pe2 pun..lau nk cite lebih lagi....visit blog ni...


pemandu kereta..norain..


mangsa..al-fatihah



ni ler bumbung yg drempuh..slh siapa??..


dummm....dasyat..menakutkn...

bile tgk darah mangsa...kerete rmuk..tringt lak time ak eksiden msuk gaung thn 2004...tragedi tu btl2 tgl ksn kat ak cz smpai skrg scars de lagi kat muka...even xnmpak sgt..tapi btl2 wat ak lebih bhati2..smpai spe2 yg nek kete ngn ak, msti ak bwk slow...my sis yg dlm lesen P tu pun lju lg dr ak...hehehe..pe2 pun mama suke nek ngn ak cz ak nmpak lebih cermat dlm memandu kerete..hehehe...7 hr 7 mlm ak ngis ms eksiden tu..pntang de org dtg mlwt, trus nangis..& ak hmpir nk benti poli time tu cz ak malu nk g blajar ngn muka gtu...
dats y lau skrg ak nmpak eksiden kat jln rye, smtimes, ak menggigil smpai xleh drive...
pnh stu ms tu, dpn mate ak 2org bdk pmpn kna langgr kete, tpelanting mcm bola ragbi kna baling bebb!!...jtuh ats jln trus terseret..kat muka lak tuss..dpn mata ak...
sk trus gigil..then dh xleh drive...
stop tpi jln..cari ketenangn...time tu srg lak tu...sgt menakutkan..
& dsbb kn itu jgk, ak kureng berkeyakinan nek kete ngan org..hehe
lau ngn WZ, ak yakin but lau kowang de sme ngn ak time tu, kowang dgrlah bunyi2 murai dok komen wz drive..
pdahal kwn tu drive ok jek..
brek dkt sgtlah, cptlah brek, brek jauh2 lah..mcm2 lah..
FOBIA

k lah...mandi lum g ni...nk msuk tgahari dh ni...
adik syasya dh men kat bwh..mama de kat bwh...
okies..
cau....kui..kui..kui...

1 komen komen:

fana said...

this post really scares me... ngeri oh! al-fatihah untuk arwah2 :(

Post a Comment


up