Aznil Haji Nawawi di hati semua...

Rasanya tak perlu aku mualakan mukaddimah panjang pagi pagi ni. Selamat pagi & semoga ceria. Pejam celik pejam celik...Mula mula dok dalam hari isnin, tiba tiba dah jumaat sabtu. rasanya hari sabtu hari paling seronok untuk aku ngan budak budak umah aku. Kenapa?. Sebab bila tiba jek hari sabtu, duit yang terkumpul seminggu lepas, akan dilaburkan sepenuhnya. hehehehe....Sebab apa??...Bukan labur ke amanah saham atau bermain saham di hari sabtu, tapi sebab hari sabtu ada pasar...ehehhe..Kalau korang nak tahu, bagi kitaorang, bila ada pasar tu, dah macam ada shopping komplek atau mall dah kat Tanjung Malim ni. berduyun duyun budak upsi g. Jarang sangatlah nak g saja saja. Sehelai tudung mesti dirembatlah. Baru rm9....heheh....

Okies. Stop cerita bab tanjung malim terchentaa...Cuba korang baca sekali lagi title entry aku harini...Baca dengan kuat dan satu persatu ya murid murid....hehehe...OK2....Bagusssssss......hehe...AZNIL HAJI NAWAWI.......Korang kenal ke dia?. Tak kenal?.... Kenal??...ohhhh.....Nipu sangatlah lau korang tak kenal...Lainlah kalau aku tanya, korang kenal tak shafiza irdawati shamsuddin??..Tak payah jawab aku dah tahu jawapan korang. Siapa tu? Pelakon awan dania ke?. Atau pelakon tambahan untuk halimah jongang?...hehehe.....Ni nak kata tak kenal Pak Nil, silap besarlah. Kang ada yang makan sup selipar tengahari nanti kang. heheheh...

Nama tu tak asing lagi dalam dunia hiburan tanah air kita. Pengacara, deejay, pelakon, ada jugak nyanyi kan. Berbakat kan dia. Tengok aje bila dia mengacarakan Akademi Fantasia, Tom Tom Bak & macam macam lagi. Aku rasa korang pun tahu cara dia macamane kan. Meh aku nak kritik sikit time dia jadi host akademi fantasia. Cuba korang ingat balik, bila time pelajar nak disingkirkan....Even kadang kadang dia guna cara yang sama macam minggu minggu sudah, tapi korang still nangis kan. Paling tak meleleh gaklah kan. heheheeh...Aku pun sama gak..heheh... Tak pernah jemu dan tak rasa yang benda tu satu benda yang membosankan. Macam itu jugaklah bila dia jadi host TTB. Macamana lagak budak tu, ada saja reaksi spontan yang menyeronokkan. Penah juga aku terfikir nak join kan si kecik Zurisya. Tapi keadaan dan jarak yang jauh tak mengizinkan. Kadang kadang bila aku tengok cara dia, touching jugak. Korang ada tengok tak masa mula2 si kecik Haziq join TTB. Time tu dah macam apa si kecik tu. Tak habis habis dok kiss uncle dia tu. Tapi.....itulah AHN....Berbakat. Baik.

Korang tengoklah tu....sweet gilee....Paknil & Haziq memang ada chemistry


 

Aku suka pic ni......Semoga Allah berkati hidupmu...Semoga kamu mendapat rahmatNya..amin..


Mesti korang pelik kenapa harini aku cerita pasal dia kan. Actually aku pendengar setia radio ERA. So, setiap pagi benda pertama aku buat bila bangun, dengar radio era sambil mengemas atau wat kerja. Kalau bukan aku yang buka, roomate aku. Yang pastinya kami pendengar setia era. Cuma sesetia kami tak pernah lagilah "aku menang motorr' heheeheh....Korang ada dengar tak segmen baru Cayang Adik...Sweet gila segmen tu. Siapa punya idea lah kan. Terasa nak tampar laju laju jek budak budak yang sweet tu. hehehe...Aku suka gila dengan budak. Kadang kadang aku terpaksa hipokrit depan sepupu atau mana mana semata mata nak amik hati diorang bila time aku penat ke apa.. macam tak sanggup jek nak boolayan bila time diorang datang cerita kat sekolah dia ada buaian baru ke, kat sekolah die ada kawan tak nak kawan ngan dia ke, cikgu sekolah dia cubit telinga kawan dia ke...Macam macamlah. Korang jangan abaikan cerita yang diorang nak cerita coz dari situ kita nampak perkembangan otak diorang. Tapi perangai buruk aku, aku suka peluk budak kuat kuat. Kadang kadang tak dapat buat camtu, sampai kacip gigi aku jadinya. Geram.. Paling aku suka bau baby. hehehe....Hilang sakit kepala bila bau bilik yang ada baby kan. hehehe....Ok2...Stop...Sambung cerita Paknil tadi, lau korang dengar segmen tu kat radio era, mesti korang rasa sweet gila macam apa aku rasa. Dan last skali, lau korang perasan...........................I LUV U UNCLE.....SAYANGGGG UNCLE.....ayat hikmat yang budak budak tu cakap. See.....  Budak pun dapat rasa kasih sayang yang paknil tunjuk. Bukan jumpa pun. Dalam tepon jek pun. Suke suke...ehhehe....

Paknil ni ada blog jugak tau...Paknil.....Jomlah terjah blog dia. Aku ni rasa macam banyak gila nak cita sal dia tapi tersekat.....Apa pun korang layanlah blog dia. heeheheh....

Kat sini ada sikit biodata ringkas pasal Paknil.....


~aku susun huruf~
9:02am

0 komen komen:

Post a Comment


up