Ini kisah antara aku, dia dan kamu....

Hye!!
U'oll tengah buat apa ya...Bagi aku hujung minggu ni memang saat hari masa yang paling bosan. Yelah, selalu sangat aku duduk umah sewa ni sesorang. Yang tu balik kampung, yang tu balik umah suami, yang tu keluar dating...macam macam ya.. Aku?.....heheheeh........Patuh pada arahan Sarjan Misai....ehheeh...

Actually malam ni tergerak hatilah nak cerita tentang aku, dia dan kamu...Siapa aku??.....Sah sahlah owner blog ni kan. Takkan korang pulak. Tak pun makcik cleaner UPSI ke makcik klinik maybank Tanjung Malim ke..Bukan bukan bukan...Aku tetap aku...hehehe,...Lalala.!!!................So, siapa dia.....ok..Dengan mood sedih, marah, geram...........aku suka bercerita tentang dia...Dia ialah sebuah pusat kecantikan yang gah lagi lah popular di Malaysia dan obersi barangkali...heheheh......Konon...masuk tv...Bukan main lagi yekkk dia...geram ni geram nih....Tapi nak salahkan dia tak boleh jugak...aku ni pun bodoh jugak..cepat percaya sangat...even kawan kawan dah nasihat, siap tanya blogger len lagi tentang 'dia', tapi kedegilan mengatasi segalanya. hahaahahah....

Korang mesti tau 'dia' tu ape siapa....Straight 2 the point...actually aku penah amik pakej nak mencantikkan diri ni lah kan kat situ..Muka....Muka berjerawat....so, amik pakej bukan harga rm50, rm100 ye adik adik ibu ibu bapa bapa.....beribu aku amik......ok....Consultant kat situ memang pandai pujuk rayu sampai aku ni termakan pujukannya...so, pendekkan cerita, 4kali treatmeant, bagi aku treatment yang sangat menyeksakan, Hasilnyeeeeeeeeeeeeeeeeee......Hambek ko....Dah macam jalan berbatu muka aku, jerawat besar ibu jari dowwhhhh tumbuh...Aku minta penjelasan pihak 'dia' then 'dia' minta aku tambah pakej...Kepala Hott 'dia'.......Aku buat keputusan nak stop wat treatment tu.....tapi muka bila dah teruk memang susah gila nak hilang.....  Aku tak nafikan yang skin aku menag dari dulu jenis berjerawat tapi yang paling teruk penah aku alami masa praktikal sekali, sejak duduk unimap dan seterusnya meleret sampai masuk UPSI, pakai apa pun tak jadi...Pergi pusat kecantikan termasyurrrrrrrrrrrr tu ingatkan akan ok..Rupanya semakin teruk teruk teruk yee....

Paling aku terasa nak malu bengang coz time tu aku nak bertunang. Nak tadah muka bagi orang makeup pun seksa malu kan. Si jurumekap pun geli kot takut ke berjangkit yaaa....Sampai adik aku yang kecik kesian tengok aku coz menangis menahan kesakitan. Lau korang yang penah alami benda ni tahulah. Betapa sakitnya semua tu. Bila jumpa sedara sedara, semua kata jerawat resdunglah apalah. Nak kata  tak berpantang, aku manusia yang kuat berpantang ok...So, dipendekkan cerita lagi, lepas majlis tunang tu, aku jumpalah dengan si kamuuuuu........siapa si kamuuu..???  ............................jom2......melawat blog ni......terima kasih kamu...Dan lau korang nak tengok keterukan muka aku masa tengah teruk tu...g lah melewat blog tu....
-
-
-
-
-



ini aku.....depan2 korang still leh nampak parut lubang sikit coz pusat kecantikan tuttt tu suka picit jerawat sedaya upaya even tak keluar...tapi...parut hitam, jerawat batu bata ke ape segala batu bernanah yang sakit memang dah tak ada...so..so....jom try...
Peace sekor2 diri..eheheh

Tapi untuk hadapi keadaan macam aku memang perlu kesabaran ok...sabar banyak banyak... (^_^)


~aku susun huruf~
9.45pm

2 komen komen:

:L:I:L:L:Y: said...

ida..the effect on u sgt2 marvelos la..teruja nyoh..sero nk mkn vco 3 4 biji skali telan..hahaha..dulu k'yng ado jugop parut jerawat kt muko..tu pun lps g facial..ore g facial nk suh koho comey..skali buleh jerawat 2 3 lori..tension molek...loni nk suh ile blako parut2 hokk masih bermaharajalela..klo ado kesan +ve k'yng order 2nd bottle nge ida des...

SiS' 09 said...

kakyong...tq2...tu lah.....ida lonim dok malu doss nk g jale2 mne..dulu xcekak makeup loooo...ehehe...nnt kite tubiks jupo2...mau skali jumpa sme zaara & baby bru..eheheehhe...cuba2.....akn dpt hasilnye...cm kena sbr jeklah kakyong kan...betullah..org wat treatment tu kdg2 xbetull..geram...establish bkn men tempat...huhuh

Post a Comment


up