facebook dah tak ada, ganti dengan apa??...

Tengah sibuk-sibuk ngemas meja depan bilik, tiba-tiba housemate aku a.k.a besfren aku kata," tak lama lagi kita tak leh nak main facebook oii...." Muka blur jek aku pandang dia..."awat hang kata camtu??.."...Secara lahiriahnya aku memang selalu ketinggalan zaman lau bab-bab berita penting munasabah murabahah ni. Kalau cerita tak penting, hambik ko, akulah pemberita nya. Hahaha..... Alamak, apa cer ni. Aku baru jek buka akaun facebook baru. Aku pun tak tau apa kena ngan akaun lama aku. Tetiba jek tak leh log in. Yang menjadikan aku lebih kompiusing di waktu ini, bila email yang aku guna untuk facebook aku tu pun tak leh masuk...Mula tu ak assume yang email aku kena hack...Memanglah kalut sebab tu lah satu-satunya email aku...Nak harapkan aku buat email sendiri, tidaknya. Aku memang tak minat bab-bab isi mengisi segala jenis detail borang-borang kat internet ni. Sah-sahlah gagal. Bertambah lah aku kompiusing bila aku tengok bukanlah mainnya facebook lama aku tu bergerak aktif..hahahha...apa ke hal ni... Ada makhluk lain menakhluki akaun facebook aku tu kot....Lantaklah...Jangan buat onar udah....


Balik semula ke isi penting kita, facebook dah tak ada....????....Korang rasa ni satu keputusan yang baik ke?..Dalam satu-satu hal tu, ada baik buruknya. Kang kalau tak tutup, silap-silap menggila owner facebook yek...Tu pun dah separuh gila...Untuk korang-korang yang still tak tau sal berita ni, baca lah kat link ni..(korang pun lembap siput cam aku gak ek...tak hupdate langsung..hahaha)...  pesbuk dah tak ada

Dah facebook tak ada, nak pakai apa??...encik tunang ajak bertwit..hahahahhaha...twit2 lah kamoo yek...Tengoklah..Lau ada orang bukakan akaun twitter tuk aku on jek. Boring pulak aku rasa hidup ni bila dah tak ada facebook tu. Apa aku nak buat bila dok ngadap laptop. Aku bukan cik epal yang punya idea curah-curah macam isi minyak ron95 overlimit tank. 4minit sekali hupdate blog..hahah...(jangan mare ye cik epal."perasan ko lebih, hingat cik epal jenguk blog naif ko ni"..haha) Idea memang berlambak tapi nak susun huruf lambat beb...Hahhahah....Nampaknya stat harini aku kena listing segala kerja berfaedah yang aku leh buat bila facebook dah tak ada. Kredit dah mula kena topup selalu lah gamaknya. Dulu apa-apa hal, on facebook, helo2 kat facebook. Jap lagi...Helo Salam kat hp lah pulak..Ohhhh....Tidak..Bosannya. Kalau da facebook kad kahwen boleh tag jek..Facebook dah tak ada, posmen setia membantu...Hahaaaa....

Oklah..Cam biasa, aku stop susun huruf kat sini dulu.....Causinci.....

~aku susun huruf~
4:49pm

0 komen komen:

Post a Comment


up