Mr & Mrs daisypath punye cerita...

Hari ketiga aku dok sorang sorang kat tingkat 3 ni. Jiwa merotan ronta kebosanan.. Hahahaaa...Ayat tak boleh blah jiwang karut. Tapi serius aku cakap, kalau mak buyung ngan puan nurul tak ada, kompem aku gila meroyan sorang sorang kat umah ni. 5hari dok sekor sekor diri. Tak ke gila. Hakikatnya kalau orang lain boleh, aku memang tak boleh. Seminit tak bercakap aku rasa macam dah hilang arah. Susah gak jadi minah kepoh camni ek.

Dah kul12.34 pm, belum breakfast...Niat nak basuh baju pun tunda tunda tunda dan terus tunda. Bila entah nak basuh baju. Dah lah baju yang tinggal sekarang nazak nazak ayam jek. Jangan terkejut ya kawan kawan kalau semeter ni hari isnin aku pakai baju 1 hari selasa baju 2 rabu baju 3 then khamis di rotate balik ke baju 1 dan seterusnya....TAMAT...heehhe....Aku bukan apa, takut ujung sem ni tak ada sapa yang sudi nak amik aku, memang berangkut naik bas lah aku ngan segala harta hartanah aku tu, Tak naya ke??...Kang satg silap silap driver bus tu sound, malam ni bus ko sewa sorang lah ek. hahahahahahahahah....

The End cite bosan cita baju. Sekarang tiba masanya kita bercerita tentang 'itu ini kawen'...Woow...Suka suka suka. Gatal seyh!!...hahahha... tadi terasa nak wat daisypath lah sal tarikh wed aku ngan encik tunang. Bila orang tau jek tarikh aku, diorang mesti kata, tak lama dah tu, boleh dah nak plan sikit, nak beli apa patut. PLAN???..BELI??....heeheh..Plan tu dah ada tapi yang gerak baru sikit. Bila dah buat daisypaith tadi, terbelahak kahak hijau gak aku bila tengok 4b 3m 6h lagi.....Kalau time belajar, kalau lagi 4b 3m 6h nak final, memang tak perlu buat persediaan ya kawan-kawan. Lau korang dah bersedia seawal tu, memang aku tabik spring lah. Kalau aku, elok tiba hari nak jawab, hambekkk ko... Banjir bilik exam. Tapi tu bukan exam maaaa...Ni kawen kawen kawen....Seram sejuk pulak aku rasa..Jom Layan Sinopsis Chenta Kami .....


Korang nampak tak..Nampak tak. Apa patut aku buat sekarang??..fenin ana fenin....Plan nak turun KL weekend ni nak cari kain tok wat baju nikah dan bertandang. Tiba tiba....jeng jeng jenggggg...... Taraaaaaa... Tak dek apa apa....heheh.....memang aku tak g lah bila dah dok sorang. Apa korang ingat aku berani ke...ohhhhh...tidak mungkin aku seberani itu...nak tala kemana pun aku tak tau. Nasib En.tunang nak datang minggu depan..so, sebahagia rasa aku menanti en.tunang datang then g shoppinh bersama sama...Sekurang kurangnya time nak pilih kain tu, boleh kenen kenen kat badan en.tunang. Tak dalah amarahan kesihatan macam selalu "awak nak beli kain, jangan kenen kat skin awak tapi sila kenen kat skin saya' ...Hahahahah....ok2... Saya paham ye en.Tunang.......Kalau kain dah ada, balik cuti ni dah boleh setel hal-hal tempah baju then pelamin segala. Itu Ini Kawen kami juz nak pelamin simple mini saja ye. Bab mekap, aku booked kat kaksue. Saya enggak mau mekap mekap over ya kaksue, mau dilihat lembut lembut sajaaa...ehehhe...Contoh mekap yang aku nak pun aku dah bagitau kaksue. Kaksue ni sangatlah friendly ok. Lau korang dok area Kok Lanas, korang mesti tau KL santai cafe. Tu kaksue punya gak. Try lah g makan kat situ. Aku sendri pun tak penah singgah. hehe...tak pe. Tolong promote cafe kaksue. Makan free boleh kaksue??..eheheh...Niat nak singgah sokmo sokmo, tapi tak jadi jugak. Nanti ida singgah ye kaksue. ehheheh...

Aku ada terbaca satu entry kat blog sorang blogger ni, dia cite kalau nak beli kain chiffon beaded or watever kain lah kat jakel masjid india....Blogger tu suggest kan supaya minta haraga mak andam....Korang korang....betul ke..Kang sat g aku kata nak harga mak andam, buat banyak tanya ngan aku, tak jadilah gamaknya aku nak beli. Lau korang de experience hal ni, komen komenlah kat entry ni eh. Pasal tema baju pulak, belah laki kami plan nak warna baju aida gadis melayu bersanding...Waduhh...menusuk kalbu. Sekali jek aku tengok, aku dah berkenan. Tapi aku tau kain warna tu susah nak cari. Wahai puan aida, pinjam baju boleh..heheeheheh... Then belah aku pulak plan nak theme tiffany blue + cream..Shanteeekkkk tak anak anak murid??....heeheheheh.....Bab berangan no 1. Tapi aku pegang kata kata kekawan aku yang dah bergelar mrs...Jangan over plan nak itu ini coz takut semua tak jadi. Thanks kekawan. I lap u oll...Relax relax sudahhh..

Korang dapat bayang tak warna baju aida gadis melayu tu??...meh aku nak tunjuk...

shantekk gila..apa nanti aku ngan encik tunang secocok begini ke...ehehhe
(atok google yg bg pic ni)

Tiffany blue??... Mesti korang tau..Ala ala warna turqouise. Tapi aku suka yang soft. Bila gabung ngan cream, menikam jiwa aku..Akulah, korang aku tak tau. Hope en.tunang tak banyak membantah.


SHantekkkk tak........ 
( time kasih aok google )

Itu jek lah yang aku berangan sal warna. Warna lain aku tak nampak pulak. Mayb tak minat kot. Aku minat gila warna choc. Dah tunang pilih warna tu, tak kan kawen pun sama kot. Kang orang kata aku gila obses coklat pulak.

Tu jek lah dulu setakat ni. Kalau korang blogger cantik manis kesayangan hamba nak berkongsi cerita, jom jom. OPss...Lupa nak wat sinopsis sal Chenta Kami....Review balik 2y 3m 1w 6d yang lepas, en.tunang ngurat cik nunang. hahah....Time tu mulut manis lah kan. Cik Nunang pun tak adalah segarang sekarang. Lau time tu garang cam sekarang, sah sah en.tunang tak nak..hahahah...Tapi Tq so much awok. Banyak sabar ngan saya. Pas ngurat, aku lupa lah tarik merisik, Tapi aku tau bulan3 tahun lepas. Time En.tunang tengah praktikal. Kejutan lah konon tok aku. Pas merisik, plan nak tunang pulak. 11 jun 2010, kami bertunang. Simple jak. Buat apa termampu. Segala benda aku buat sendiri. Jimat kos beb. Studentlah katakan. Tak kan tuanng semata mata punya hal, aku kena keluar semua duit asb aku hasil pemberian bank rakyat terchenta... hahahaha...OHHHhhh...Bulan..eheheh...OOhhh..Tidak...Tidak mungkin....Biarlah kehidupan kami pas kawen nanti masih de bekal bekal. Dah Bergelar Cik Nunang dan En.Tunang, bila jek en.tunang balik dr Uk, dua dua family terus bagi suggestion nak satukan kami. Kan Motto majlis kami simple but perfect..Perfet lah sangat. heheeh..  Perfect maksud aku, time aku jalan nak nyambut en. suami akan datang, tak adalah tersadung batu depan umah. Tak ganggu majlis orang orang tua kata. Bincang punya bincang, lepas dua tiga darab enam kali tukar tarikh, maka, dapatlah satu tarikh yang sesuai...Amin..Lega rasa. So, lagi 4m 3m 6d, i will b ur wife ya encik tunang.. Suke tak suke tak..eheheh...GEdikSsss.....

Korang doakan segala berjalan lancar ya. Harap dijauhkan segala hal buruk, semoga rintangan yang kami nak tempuh sepanjang ni dapat kami atasi. Takut gak coz time ni macam macam dugaan kan. Setakat ni Alhamdulillah. Yang paling aku risau kalau tup tup en. tunang dapat rezeki keje kat luar. time tarikh tu "NAK MAMPUS' (trademark pensyarah aku).....Boleh meroyan aku. Nak ubah itu ini. Apa dicepatkan ke, dilambatkan lagi ke...Doakan untuk kami ye semua. Aku tau korang semua baik hati. Even mulut ko sedikit laser berapi pedas wahai cik epal, tapi aku tau ko baik ati. Doakan aku ek..hahaha....Asal cik epal jek aku sebut...heheeh...

Causinci dulu ye. KOrang jangan malas malas tinggal komen komen kat aku ye. Sekadar berkongsi cerita...heheeh  Daaaa....................


~aku susun huruf~
1:29pm

0 komen komen:

Post a Comment


up