tolong ingatkan aku...

Actually tak ada apa yang aku nak suruh korang ingatkan...hehehe...(gelak suka dalam duka)...jejari gatal nak susun huruf. Biasalah gadis susun huruf kan..ehhe...Kepala otak bersarang dengan macam macam benda. Hal kawen nya, keje sekolahnya, keje umahnya..macam macam....Niat kat hati call mama petang tadi nak mengadu coz aku still tak sehat even dah g klinik banyak kali. tengah rancak borak, tiba tiba terlintas nak tanya pasal sarjan misai (abah aku lah tu..eeheh).. Dah dekat setengah jam borak baru nak ingat tanya ayahanda terchentaa...Nak tanya camana kalau Che Som Che Ha' bercerita macam tak ada noktah dalam hidup. Aku nak nyampuk pun tak leh. Bak kata dia tak layan lah apa aku nak cita. Seronok bercerita pasal anak bongsu kesayangan yang baru sekolah.

Balik ke cerita ayahanda terchenta ok...Dah otak terlintas nak tanya, aku tanya lah abah g mana. Tak dengar sore pun. Mama macam biasalah. Kalau ada benda yang dia selindung, sah sah dok arrr araghh arrr....ERgHHhhh!! geram aku. Dah agak dah ada benda tak kena. Then, tiba masanya aku pulak bertubi-tubi tanya soalan kat mama. Kenapa dengan abah?. Teruk ke?. Macamna boleh masuk hospital?. Bila?. Hambek mama..Slumber dan gumble jawapan mama. He's ok....Dont wory...

Aishhhhh....Hati rasa tak bes jek ngan jawapan mama. Masa aku cuti sem haritu, abah dah masuk hospital...Dekat 14hari. Then rasa tak sampai sebulan, masuk g. Mama kata abah demam. Sampai ke hospital ke mama oiii...TOlong InGatkan Aku...silap-silap...Bushh!! tumbuk kat hidung sekali...Tolong jangan tipu saya ya mama...Dari awal mula dulu lagi aku tak suka abah kena tahan kat HOSMAC. Sebab abah under HUSM. Bila abah kena tahan kat HOSMAC, apa benda hal yang abah tau sal sakit dia, dia ciite kat doktor HOSMAC, diorang susah nak terima. WTH...!!!....

Kalau dulu, bila abah masuk wad, keluar jek, mesti sehat segar bugar. Kami hepy abah bahagia. Nak jadi cerita, abah sesak nafas kul3 pagi, aku tak sempat nak bawak abah ke HUSM coz jauh sangat. Aku terus refer ke HOSMAC. Dok kat sana lau tak salah aku lama gak. nak jadi cerita, doktor bagi arahan kat nurse masukkan air banyak itu banyak itu. Dok bape hari, abah dah nampak pelik. Muka dah gemuk, tangan dah besar, kaki dah sembab, apa ke hal pulak ni. Then tiba turn aku jaga, aku tanya doktor apsal abah saya camni. Memang sengal punya doktor bila dengan muka slumber cakap air terlebih masuk paru-paru. Aku rasa time tu nak bagi penampar kapit jek kat doktor tu. Ya aku tau aku tak belajar bidang tu, Tak kan tiap tiap pagi ngan petang ko datang cek tapi ko tak leh nak kontrol semua tu. Sejak tu abah selalu sakit. Sampai abah kata, hospital umah pertama dia. Coz dalam sebulan tu, bape hari jek dok umah. Harini, aku dapat tau, dia masuk wad lagi. Mama, please...Jangan selindung apa-apa dari angoh. Sekurang kurangnya angoh tau abah sakit then apa-apa jadi, angoh bersedia. Part paling aku sedih time aku ngah bincang ngan abah nak tetap tarikh nikah kawen. Tiba tiba abah kata, entah entah abah tak ada time tu. Yelah, depan dia tak kan aku nak nagis, cuma aku pesan jangan merepek gitu jeklah. Hati sapa yang tak sedihkan bila abah sendiri kata gitu. Kita bukan ada 4,5 orang abah.

Apa apapun, angoh doakan abah sehat ya. Kan abah nak tengok angoh kawen simple simple. Jangan membazir buat benda yang tak perlu. Ingat tak..ingat tak atas kete masa kita g madoh kad kawen kaklong....macam macam abah atur pasal majlis angoh pulak. Apa abah pesan....Dahulukan yang wajib...wajib wajib....Pikirkan tentang adat...Dalam maksud abah kan... Sampai harini aku pun tak paham..huhuhu....

Panjang kacang panjang entry ni. Entah apa aku melalut layan perasaan. apapun, angoh doakan doakan abah sehat ye. Raya cina ni angoh balik. (macamlah abah baca aku punyer blog ni..huhuhu....)

HUaaaaaUAaaaa!!!.....Ngantuk sudah...Makbuyung ngan zurra mikki dok rancak buat keje sekolah tarian diorang...Mata aku "cannot go" dah..heeheh.....Esok esok sambung lagi menyusun huruf.......*wink...

#
#
#
#
#
#
#
#

Sebelum diriku mengundur diri (CehH!!...cam bersajak pulak).....Aku nak wish 'Selamat pengantin baru' untuk my bff.....Iza dan wa... Semoga perkahwinan berkekalan ke anak cucu. Awak shantekkk bangat...heheeh...Sory coz tak leh attent ur spesel wedding harini. Tapi saya dah wakilkan encik tunang saya yekk...eheheh...1 more thing...saya berkenam baju awok...Pinjam boleh....hahahahahaha.....Korang nak tengok sicantik molek + si hencem bergaya ni.....JOmm...Zasss...........













0 komen komen:

Post a Comment


up