Hidung merah bak badut....

Start cuti semester sampai lah harini rasanya dekat sebulan badan ni rasa tak sehat jek..Tak larat nak g klinik dah. Latest g klinik UPSi. memang dasyat doktor check aku. Suh tarik nafas sampai aku rasa dah tak sanggup nak tarik hembus. Apa hal lah doktor ni. Dah tak reti nak cek benda lain ke. Asik suh tarik hembus tarik hembus..pang!! bagi sekali baru tau. Dah lah aku ni tak sehat, tak perlu kot suh aku wat senaman pemanasan badan sebelum aerobik bermula. Tapi aku senyum senyum jek masa jumpa dia. Doktor domut ke ni..hahahah!!...pang!! sekali untuk aku.

Yang paling aku tak boleh blah bila aku kata aku ada athma. Then doc dengan penuh kebijaksanaan yang ada...ZassSSs..ZassSs...Cek athma aku. Ohhh!!...Awak tak ada athma. awak sehat...WHAt??...adalah doktor, saya memang ada athma. satu...dua....tiga......SAYA ADA ATHMA!!... ohhhh....Ya ya ya ya....Awak ada athma....Hayya lokter....manyak susah ma.....saya sulah makan itu ubat athma...Tapi lu kata wa talak athma...hayya.......Pang Pang!!!.....Then amik ubat terus balik.But kesihatan aku still menurun..Tak kan nak kena g klinik lagi kot....Malas malas malas....

But aku still bersyukur...Still boleh berjalan kesana sini, berbual rancak pong pang. Kalau dah sampai tahap 'terjelebek' atas katil, tu maknanya shafiza irdawati di tahap yang serius. Harus cepat cepat dibawa ke hospital..Bukan klinik tapi hospital ok.

Bila tekak sakit, kepala asik pening, gigi berlubang mula denyut denyut, aku dah stat tak lalu makan. Goreng nugget 3 ketul pun tak bis, scallop pujaan hati pun dah rasa muak gila nak telan. Bertahan lah aku ngan twister. Parah betul. memang niat nak diet but hagak hagak aku lau keadaan cam ni berterusan, tak diet pun tak apa. Memang tengok makanan jadi muak gila. Lau paksa gak makan, tak perlu jolok jolok tekak nak kuarkan makanan ya ibu ibu bapa bapa. UweeeKKkkkk.....keluarlah ia seperti termuntahnya lava gunung ber api api.

Kalau dulu masa kecik kecik, aku suka selsema coz ak rasa cam cantiknya hidung pinky pinky..hahahaha..Bila nak hembus hingus tu, sedaya upaya ak lap kuat kuat ngan towel..Sengal kan. Now??....Isshhh....asal hidung minah ni merah merah ni. Cam badut...Perghh!!....Pang Pung Pang!!....Kenyang bro kena sound ngan lu. Sejak tu baru aku tau, betapa buruknya muka lau hidung kononnya pinky pinky tu. Whatever pun aku nasihatkan korang, lau selsema, cepat-cepatlah makan ubat. Bukan apa, bila kita selsema, segala sendi jadi lemah. Dulu aku selalu ingat aku da sakit kronik coz nak selsema jek sakit badan. Upanya bila aku wat kajian kat doc, memang tu simptonnya. Macam budak lah lu minah. aku bukan pa, lau korang dah sampai tahap tak boleh kawal, camnilah jadinya.................
*
*
*
*
*
Hebat tak...hahahahaha...Senang kan!!

Wokes.....Aku causinci dulu ya. Nak borak-borak ngan mak buyung ni. Dah cukup 9bulan dah mak buyung ni. Baby, jangan kuar malam ni ya, Tunggu mama awak balik kampung dulu ek...Mama ida takut nak sambut kamo..eheheh.....Aku doakan mu selamat melahirkan baby tu ya niko.....Moga baby jadi juruh supo rayyan..eheheheh....



Nota Berkaki : Edisi tempek muka...hahaha....Biasa biasa je..Tak sehebat cik epal, fatin lyana dan dan dan.....kaklynna..heehehhe


~aku susun huruf~
11.19pm

0 komen komen:

Post a Comment


up